TESTIMONI: Perkongsian Para Ibu Hamil Selepas Mengambil Vitamin Semulajadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua .. Pagi ni, saya nak berkongsi pengalaman seorang ibu hamil, yang bernama pn Mareeya. Beliau berkongsikan pengalaman beliau hamil kali pertama tanpa Shaklee dan hamil kali kedua dengan vitamin Shaklee. Saya seronok sangat membaca perkongsian beliau, sebab apa yang beliau rasai, sama seperti pengalaman saya jugak. hehe.. Jom baca kisah beliau. 🙂   PERBEZAAN MENGANDUNG […]

Read more

Bayi Songsang? Ketahui Teknik Semulajadi Untuk Betulkan Kedudukan Bayi Songsang

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua .., Mengandung adalah satu detik yang sangat indah bagi semua ibu. Namun, detik indah ini boleh berubah menjadi detik yang panik dan merisaukan, jika doktor memaklumkan bahawa kedudukan bayi sedang berada di dalam keadaan songsang. Lebih-lebih lagi kalau kehamilan tu dah mencecah 36 minggu. Di laporkan bahawa, kedudukan bayi songsang pada awal kehamilan berlaku hampir […]

Read more

Kenali Jenis Induce Bagi Merangsang Kelahiran Secara Normal

Induce bukanlah perkara yang akan selalunya doktor lakukan kepada ibu yang bakal bersalin. Biasanya ia bergantung kepada kes-kes, di mana ibu dah overdue dari tarikh yang dijangka bersalin. Jika selepas tarikh EDD, ibu hamil masih juga tiada tanda untuk bersalin, biasanya doktor akan bertanyakan kepada ibu hamil, jika kehamilan sebelum ini pernah mengalami kelewatan bersalin atau tidak. Jika ibu hamil […]

Read more

Sakit Ulu Hati Dan Sesak Nafas Semasa Hamil? Cuba Tips Ini Untuk Kurangkannya

Dada Saya Terasa Panas Dan Pedih Semenjak Hamil. Adakah Ini Gastrik? Pedih ulu hati semasa hamil, adalah perkara biasa. Even Fatim sendiri pun, walaupun dah 3 kali hamil, sakit bahagian ulu hati, memang kerap berlaku. Tapi, bila dah bersalin, rasa sakit ini, automatik hilang. hehe Biasanya, pedih ulu hati ini, rasanya panas dan pedih seperti terbakar yang biasanya dirasakan pada […]

Read more

Ketahui Posisi Tidur Yang Seseuai Untuk Ibu Hamil

Assalamualaikum dan Salam sejahtera semua …     Mengalami kesukaran untuk tidur semasa hamil, lebih-lebih lagi ketika kandungan dah semakin membesar adalah dilema yang kerap di alami oleh ibu hamil. Namun, posisi tidur semasa hamil, boleh mempengaruhi kesihatan ibu dan janin di dalam kandungan.   Posisi Tidur Yang Perlu Dielakkan Semasa Hamil 1. Posisi Tidur Meniarap Posisi yang mesti dielakkan […]

Read more

KELIRU ANTARA BRAXTON HICKS DENGAN REAL LABOR SIGN? BACA INI

Kontraksi kerap berlaku sejak kehamilan masuk trimester ketiga? Bagi ibu yang hamil muda, sudah pasti kehadiran rasa sakit sakit kontraksi pasti boleh menimbulkan rasa ragu-ragu.   Is This Braxton Hicks or Real Labor? Find Out.. 🙂   Braxton Hicks ini juga di kenali sebagai kontraksi palsu. Suatu masa pada pertengahan kehamilan anda (atau lebih awal), anda akan merasakan otot uterus […]

Read more

Adakah Berat Badan Anda Bertambah Terlalu Banyak Semasa Hamil?

Setiap ibu yang sedang hamil, sering kali di momokkan dengan pelbagai cerita mengenai pertambahan berat badan semasa hamil. Pernah tak anda mendengar orang kata, “kalau dah mengandung, berat badan susah nak turun”. Lebih-lebih lagi, jika anda seorang yang mempunyai bentuk tubuh badan yang langsing semasa masih anak dara, mesti ada sahaja suara yang berkata, “nanti dah kahwin esok, badan memang […]

Read more
1 2 3 6